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卑弥呼  [つれづれ樹]   [育まれる(歴史)]

 
 卑弥呼
 唯一の 存在証明が“魏志倭人伝”。
 国内での 存在は 資料がないと言っても良い。

 それでも これだけフューチャーされるのは、 なんなのでしょう?

邪馬台国。
これさえ どこにあったかも 確定出来ていない。。



 魏志倭人伝(西晋 [ 仏教が普及 ] の陳寿 290年以前著述)は、『三国志』の「東夷伝」に“倭及び倭人の記述がある。”だけで、日本を特別に扱ったものではなく、単なる端書き(一例)に過ぎません。

 魏呉蜀のの時代。
220年に漢が440年続きましたが 滅びます。
北方には 匈奴があり、“南圧”を強めます。
朝鮮半島は 12の国が乱立し、楽浪郡は漢の傀儡です。
高句麗は 北方の騎馬民族とされます。


 440年間も続いた 漢帝国が亡んだのが 220年。
魏呉蜀の時代は 中国大陸では“内乱”状態。
この時代 対外にチョッカイを出す政治状況は 存在しません。


 チョッカイを出せたのは 漢です。
漢が日本に拠点を 置くなら 北九州が有力でしょう。
漢が亡んでしまえば 日本列島に派遣された“漢勢力”は 漢民族の“魏”に頼るしかありません。


“卑彌呼 事鬼道 能惑衆”(鬼道で衆を惑わしていた)。 中国の史書には、黎明期の中国道教のことを鬼道と記している例もある。
 思想・宗教は 誕生時に 異端視され、社会から排斥されるもの。
「鬼道」と表現される“卑彌呼”は 漢民族には 受け入れられた存在ではない
 中国にとっては 敵対勢力であったと 考えられる。


ひ_みこ     (日巫女)・
ひ_みこ     (日御子)・
ひ_みかよりひめ (日甕依姫)・
ひ_めこ     (姫子・日女子)・
ひ_めみこ    (姫御子)・
ひ_むか・
ぴ_むか・ ひ_みか (日向)・

 呼び名も 定まってはいない。
共通するのは “ひ” だけでしょう。
後は 飾り言葉。


 ヒミコ(邪馬台国)が 中国ではなく、漢民族に対する敵対勢力である。
、と するなら、、、

 北九州(吉野ヶ里遺跡)に 邪馬台国は 存在しません。
 この時代に 漢帝国は“超大国”。
 天智天皇が 浪速・大和ではなく、更に奥まった“近江”に 拠点を持ったことに 表されます。。。




 http://ja.wikipedia.org/wiki/%E9%AD%8F%E5%BF%97%E5%80%AD%E4%BA%BA%E4%BC%9D
   卑弥呼は景初2年(238年)以降、帯方郡を通じて魏に使者を送り、皇帝から「親魏倭王」に任じられた。正始8年(247年)には、狗奴国との紛争に際し、帯方郡から塞曹掾史張政が派遣されている。「魏志倭人伝」の記述によれば朝鮮半島の国々とも使者を交換していた。

正始8年(247年)頃に卑弥呼が死去すると大きな墳墓がつくられ、100人が殉葬された。その後男王が立てられるが人々はこれに服さず内乱となり1000余人が死んだ。そのため、卑弥呼の親族で13歳の少女の壹與が王に立てられ国は治まった。先に倭国に派遣された張政は檄文をもって壹與を諭しており、壹與もまた魏に使者を送っている。

031b.jpg
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 ためしてガッテン より

 傘キノコ(椎茸・・)は 冷凍しても 美味しくなりません・
美味しくなるのは、柄(じく)きのこ。

 えのき & エリンギ です。


 椎茸などの 傘キノコ。
冷凍する前に 熱処理すればよいのでしょうか?
人体実証必要。。。
 





以下は、エキサイト翻訳になります。
Himiko Only Existence proof is "Wei zhi." Domestic Existence It is good although there are no data. Still A future is carried out this much, It will be what? Yamatai. Even this Or [ that it was where ] It has not decided. . Wei zhi (it is before 陳寿 290 of 西晋 [Buddhism is spread] writing) has description of "Japan and the people from Japan to the "eastern-barbarians intermediary" of the "Mikuni mind." It is not the thing that treated Japan specially only by "but only a mere preface (an example). 魏呉蜀のの age. Although 漢 continued in 440 in 220 It is ruined. To a north direction There are Huns and it strengthens "south pressure." Korean Peninsula The country of 12 floods and 楽浪郡 is a puppet of 漢. Koguryo It is considered as north horse-riding people. 440 years continued. That 漢帝国 was ruined. 220 years. 魏呉蜀の age In the China continent, it is a "civil war" state. This time Political situation of taking out チョッカイ to foreign It does not exist. チョッカイ was able to be taken out. It is 漢. 漢 is a base to Japan. If it places Probably, Kitakyushu will be leading. If 漢 is ruined "漢勢力" dispatched to the Japanese Islands Depending on the Han race's "Gi" is only. "卑彌呼 事鬼道 能惑衆" (衆 was confused by 鬼道). There is also an example which is describing the thing of the China Taoism of the dawn as 鬼道 in a Chinese history book. Thought and religion At the time of birth What is suspected of heresy and excluded from society. "卑彌呼" expressed as "鬼道" In the Han race It is not the accepted existence. For China It is that it was a warring faction. It thinks. ひ_みこ (Japanese shrine maiden) - ひ_みこ (day child) - It is eye ひ from ひ_みか. (day 甕依姫) - ひ_こ (Himeko and day woman) - ひ_みこ (姫御子) - ひ_む or - ぴ_む or - ひ_みか (sunny place) - Also name It has not become settled. Are common. Probably, it is "ひ." Later Decoration language. ヒミコ (Yamatai). It is not China but a warring faction to the Han race. と -- If it carries out To Kitakyushu (Yoshinogari ruins) Yamatai It does not exist. In this time 漢帝国 is a "superpower." Emperor Tenchi. "To not Naniwa and Daiwa but Omi which extended far back further" It had a base. It is expressed. . . http://ja.wikipedia.org/wiki/%E9%AD%8F%E5%BF%97%E5%80%AD%E4%BA%BA%E4%BC%9D Himiko -- a view -- in first 2 (238 years) and afterwards, the messenger was seen off in Gi through 帯方郡 and it was appointed to "親魏倭王" from the emperor. On the occasion of dispute with Kunakoku, 塞曹掾史張政 is dispatched from 帯方郡 in 正始 8 (247 years). According to description of "Wei zhi", the messenger was exchanged also for the countries of the Korean Peninsula. When Himiko died around 正始 8 (247 years), the big grave was built, and 100 persons were 殉葬(ed). Although 男王 was stood after that, people did not obey this, but it became a civil war, and 1000 others died. Therefore, a 13-year-old girl's 壹與 was stood to the king with Himiko's relative, and the country was subsided. 張政 previously dispatched to 倭国 has admonished 壹與 with 檄文, and 壹與 is also seeing off the messenger in Gi.
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